Kiruna
Ansök senast 2023-03-23

Beskrivning

Konstmuseet i Norr är ett ungt museum för samtidskonst. Museet finns i stadshuset Kristallen i Kirunas nya centrum.

Som länskonstmuseum bedriver Konstmuseet i Norr dels verksamhet i museilokalerna, dels utställnings- och projektverksamhet i Norrbottens 14 kommuner. Museet arbetar med Barentsregionen som geografisk utgångspunkt för utbud och samverkan.

För fortsatt utveckling av verksamheten söker vi nu en erfaren ledare med god förankring inom konstvärlden. Du har kunskap om samtidskonst och erfarenhet av utställningsproduktion.

I din roll kommer du att vara underställd en förbundsdirektion som utses av Kiruna kommun och Region Norrbotten. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig sektor.