Karlskrona
Ansök senast 2023-05-14

Beskrivning

Om tjänsten

I rollen arbetar du med myndighetens ekonomiska redovisning, finansiering samt återrapportering (årsredovisning, tertialrapporter, månadsrapporter, prognoser och ekonomiska redovisningar till ESV etc.). I samarbete med enhetschefen genomför och utvecklar du årsredovisningen och andra ekonomiska uppföljningsprocesser. Du är även en expertresurs inom redovisning och ett naturligt stöd till övriga medarbetare inom ekonomifunktionen. Du deltar i utveckling av processer och rutiner inom ditt område, samt är delaktig i utveckling och underhåll av ekonomi- och försystem.

Hos oss får du stora möjligheter till att bidra i utvecklingsarbete och påverka ekonomiarbetet för att bibehålla god intern styrning och kontroll. Du kommer trivas hos oss om du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och med att ha många kontakter med olika intressenter, både internt och externt.

Din kompetens och bakgrund
Du ska ha akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flera års erfarenhet inom redovisning från en medelstor organisation där du ansvarat för hela eller delar av organisationens redovisning samt bokslutsarbete. Du har flerårig erfarenhet av arbete i ett större ekonomisystem och är väl bekant med dess funktionalitet. Du känner dig trygg med att arbeta i Office-paketet och är framför allt en stjärna på Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av och goda kunskaper inom statlig redovisning, redovisning inom offentlig förvaltning, samt Agresso.

Dina egenskaper
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Det gör du genom att ha en hög kommunikativ förmåga och ett förtroendefullt agerande. Du bidrar till att skapa en god arbetsmiljö genom att visa att du är lyhörd och intresserad av att skapa goda samarbeten. Du är självgående och tar stort ansvar för ditt eget, såväl som för enhetens gemensamma arbete. Du tar också gärna egna initiativ till förbättringsåtgärder och kommer med input och deltar aktivt i det arbetet. Du har ett helhetsperspektiv och fokuserar på konstruktiva lösningar. Du kan även omsätta din erfarenhet till praktik och nytta för SMTM. Att du är analytisk, strukturerad och noggrann ser vi som en självklarhet för att vara framgångsrik i rollen.

Mer om oss
Rollen är placerad vid HR- och ekonomienheten. Enheten arbetar myndighetsövergripande och stöttar samtliga myndighetens verksamheter i Stockholm, Karlskrona och Gävle, varav resor kan förekomma i tjänsten.

På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjligheten att inte behöva prioritera mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att arbeta upp till 50 % på distans och övrig tid sitter du i våra lokaler på Stumholmen i Karlskrona. Du har möjlighet till flextid, ett generöst friskvårdsbidrag och en semester enligt statliga avtal som sträcker sig mellan 28-35 dagar.

Anställning
Tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.

Kontaktpersoner
Ola Svahn, enhetschef: 0455-35 93 65

Fackliga kontaktpersoner
Anna Thordstein, SACO: 0455-35 93 62

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 14 maj genom att registrera dig via länken till vår hemsida. Bifoga CV och Personligt brev. Första intervjuer planeras att hållas 23–24 maj.