Årets pedagogiska projekt 2012
2012-10-25
Kriterier för urvalet till finalister
FUISM:s styrelse bedömer framgången i de projekt som kommer att gå vidare till final utifrån att ett eller flera av följande kriterier är uppfyllda:
- Förmågan att arbeta med nyskapande och innovativa arbetsformer.
- Förmågan att aktivt ha arbetat med metodutveckling för att stärka lärande möten i relation till verksamheten.
- Förmågan att nå ut till den tänkta målgruppen och uppnå de målsättningar som projektet arbetat med.
- Förmågan att förankra och samverka internt inom den egna organisation och/eller extern med andra samhällsaktörer.
Tidigare vinnare av Årets pedagogiska projekt
- 2011: Projektet ”Vem har rätt att namnge en plats?” Ett pedagogiskt program för yngre barn kring svåra frågor i anknytning till utställningen Transatlantiska resor på Botkyrka konsthall.
- 2010: Projektet ”Väskorna” Ett pedagogiskt koncept i utställningen (O)mänskligt framtaget i samarbete mellan Riksutställningar, Etnografiska Museet och Forum för levande historia.
Vill du veta mer? Se: www.fuism.se eller www.facebook.com/fuismsverige